Skip to content

← Tilbage

Praktisk info

Her kan du finde oplysninger om den praktiske brug af huset. Du er altid velkommen til at kontakte vores receptionist/host Maja Caroc på mc@laederstraede20.dk eller på tlf. 53560420, hvis du har spørgsmål til hverdagen i Læderstræde 20

Praktisk info

Her kan du finde oplysninger om den praktiske brug af huset. Du er altid velkommen til at kontakte vores receptionist/host Maja Caroc på mc@laederstraede20.dk eller på tlf. 53560420, hvis du har spørgsmål til hverdagen i Læderstræde 20

  • Alle medarbejdere i Læderstræde 20 får af vores receptionist, Maja Caroc udleveret en adgangsbrik, der giver adgang til døren i porten og til de øvrige etager (begge trapper).
  • Ved udlevering af brik, noteres medarbejderes kontaktinformation til brug for fælles information, oprettelse i mødebookingsystem m.v., jf. nedenfor.
  • Alarmen er automatisk slået fra i tidsrummet kl. 6 til 22. Hvis man har brug for at være i huset uden for dette tidsrum, så følg nedenstående vejledning.
  • Her er en vejledning ift. til- og frakobling af alarmen.
  • Vi sorterer vores skrald efter denne guide, og det foregår i køkkenerne. Derfor er der kun skraldespande til papir på kontorerne. Sortering af pap og papir foregår ved printerne
  • Grundig rengøring foretages lørdag i huset. Herudover gøres lettere rent onsdag. Køkkener og toiletter gøres rent dagligt. 
  • Her er et overblik over den daglige rengøring og praktik i huset.
  • Vi parkerer vores cykler på Højbro Plads eller på andre cykelparkeringspladser i området, da der ikke er plads til parkering af alle vores cykler i gården. De få cykelpladser i gården er forbeholdt gæster.
  • I Læderstræde afholdes der løbende åbne events med gæster udefra. I denne denne Playbook du læse alt hvad du skal vide for at afholde arrangementet. Hvis I vil afholde et event er det desuden vigtigt, at I starter med at sætte et indledende møde op med Rosa (rka@krfnd.org) og/eller Jonas (jbk@krfnd.org) fra KR Foundation, som står for events i huset.
  • Her er der en powerpoint-skabelon til invitation, I kan bruge.
  • Frokostordningen leveres af Rødder. I denne oversigt kan du se priser for booking af Rødder til egne arrangementer.
  • For de, som er tilmeldt frokostordningen, serveres mad i kantinen. Vores frokost håndteres af Natazja Arendal, som er i flexjob hos os 12 timer om ugen.
  • Frokosten er klar kl. 11.45 og sættes væk kl. 13.00.
  • Du er velkommen til at tage eventuelle rester med hjem til de nærmeste mellem kl. 13-14.15. Medbring egen beholder og find restemaden i kantinen.
  • Der er aftalt et fast antal kuverter til hver organisation. Hvis du har gæster, der skal spise med til den fælles frokost, skal dette meldes til Maja på +4553560420 eller mc@laederstraede20.dk senest kl. 11 to hverdage forinden.
  • Der ligger en førstehjælpskasse i kantinekøkkenet, oven på køkkenskabet. 
  • Der hænger en hjertestarter lige uden for hovedporten på Læderstræde 20 til højre for porten. 
  • Der er opstillet kaffemaskiner på alle etager. Maskiner og kaffe leveres af virksomheden ØNSK kaffe. Kaffemaskinerne bliver rengjort én gang i døgnet.
  • I denne guide kan du se retningslinjer for brug af mødelokalerne, heriblandt booking i SuperSaaS, forplejning og oprydning. Guiden indeholder også billeder af lokalerne, samt giver et overblik over, hvilke lokaler der er fælles, og hvilke der tilhører de respektive organisationer i huset.
  • På forsiden af intranettet er der et link til booking af mødelokaler. 
  • Gæster til huset kan ringe på dørtelefonen inden for tidsrummet kl. 9 til kl. 16. De skal gå op i receptionen, hvor Nanna eller Maja vil tage imod dem. Derefter vil du blive kontaktet på sms, så du kan hente dine gæster.
  • Det er vigtigt at du selv kommer ned og henter gæsterne i receptionen. 
  • Uden for åbningstiden vil dine gæster skulle kontakte dig direkte, og du skal selv ned og hente dem, når de kommer.
  • Inden for åbningstiden kl. 9-16 modtager receptionen pakker, og modtageren får besked af receptionen. Hvis du skal modtage en pakke uden for åbningstiden, må du selv aftale at blive ringet op og hente pakken ved porten.
  • Post og pakker vil kunne hentes i kantineområdet. De vil ligge i den første vindueskarm, når du kommer fra loungen og ind i kantinen.
 
  • Der er opstillet printere på alle fire etager. Der er udarbejdet vejledning til installation af printerne. Når disse er installeret på din computer, får du en firecifret kode, som du kan bruge til at printe på alle printere.
  • Hvis der er problemer med printerne eller hvis du har brug for hjælp til installationen, så kontakt Maja.
  • Der er gæstenetværk i hele huset. Det hedder ’Laederstraede20’ og har koden ’klimakamp’. Alle organisationer har derudover eget netværk i ’eget’ område.
  • Hvis der er problemer med netværket, kan du kontakte KIMOs helpdesk på 70 26 00 72 (tryk 1 for support), mandag-torsdag kl. 8.00-17.00 og fredag kl. 8.00-16.30. Der er udarbejdet en infofolder fra KIMO om deres support.
  • Bemærk at dette kun omfatter netværket, da hver organisation i huset selv står for deres interne IT drift, køb af computere o.s.v.
  • Alle medarbejdere i Læderstræde 20 får af vores receptionist, Maja Caroc udleveret en adgangsbrik, der giver adgang til døren i porten og til de øvrige etager (begge trapper).
  • Ved udlevering af brik, noteres medarbejderes kontaktinformation til brug for fælles information, oprettelse i mødebookingsystem m.v., jf. nedenfor.
  • Alarmen er automatisk slået fra i tidsrummet kl. 6 til 22. Hvis man har brug for at være i huset uden for dette tidsrum, så følg nedenstående vejledning.
  • Her er en vejledning ift. til- og frakobling af alarmen.
  • Vi sorterer vores skrald efter denne guide, og det foregår i køkkenerne. Derfor er der kun skraldespande til papir på kontorerne. Sortering af pap og papir foregår ved printerne
  • Grundig rengøring foretages lørdag i huset. Herudover gøres lettere rent onsdag. Køkkener og toiletter gøres rent dagligt. 
  • Her er et overblik over den daglige rengøring og praktik i huset.
  • Vi parkerer vores cykler på Højbro Plads eller på andre cykelparkeringspladser i området, da der ikke er plads til parkering af alle vores cykler i gården. De få cykelpladser i gården er forbeholdt gæster.
  • I Læderstræde afholdes der løbende åbne events med gæster udefra. I denne Playbook kan du læse alt hvad du skal vide for at afholde arrangementet. Hvis I vil afholde et event er det desuden vigtigt, at I starter med at sætte et indledende møde op med Rosa (rka@krfnd.org) og/eller Jonas (jbk@krfnd.org) fra KR Foundation, som står for events i huset.
  • Her er der en powerpoint-skabelon til invitation, I kan bruge.
  • Frokostordningen leveres af Rødder. I denne oversigt kan du se priser for booking af Rødder til egne arrangementer.
  • For de, som er tilmeldt frokostordningen, serveres mad i kantinen. Vores frokost håndteres af Natazja Arendal, som er i flexjob hos os 12 timer om ugen.
  • Frokosten er klar kl. 11.45 og sættes væk kl. 13.00.
  • Du er velkommen til at tage eventuelle rester med hjem til de nærmeste mellem kl. 13-14.15. Medbring egen beholder og find restemaden i kantinen.
  • Der er aftalt et fast antal kuverter til hver organisation. Hvis du har gæster, der skal spise med til den fælles frokost, skal dette meldes til Maja på +4553560420 eller mc@laederstraede20.dk senest kl. 11 to hverdage forinden.
  • Der ligger en førstehjælpskasse i kantinekøkkenet, oven på køkkenskabet. 
  • Der hænger en hjertestarter lige uden for hovedporten på Læderstræde 20 til højre for porten. 
  • Der er opstillet kaffemaskiner på alle etager. Maskiner og kaffe leveres af virksomheden ØNSK kaffe. Kaffemaskinerne bliver rengjort én gang i døgnet.
  • I denne guide kan du se retningslinjer for brug af mødelokalerne, heriblandt booking i SuperSaaS, forplejning og oprydning. Guiden indeholder også billeder af lokalerne, samt giver et overblik over, hvilke lokaler der er fælles, og hvilke der tilhører de respektive organisationer i huset.
  • På forsiden af intranettet er der et link til booking af mødelokaler. 
  • Gæster til huset kan ringe på dørtelefonen inden for tidsrummet kl. 9 til kl. 16. De skal gå op i receptionen, hvor Nanna eller Maja vil tage imod dem. Derefter vil du blive kontaktet på sms, så du kan hente dine gæster.
  • Det er vigtigt at du selv kommer ned og henter gæsterne i receptionen. 
  • Uden for åbningstiden vil dine gæster skulle kontakte dig direkte, og du skal selv ned og hente dem, når de kommer.
  • Inden for åbningstiden kl. 9-16 modtager receptionen pakker, og modtageren får besked af receptionen. Hvis du skal modtage en pakke uden for åbningstiden, må du selv aftale at blive ringet op og hente pakken ved porten.
  • Post og pakker vil kunne hentes i kantineområdet. De vil ligge i den første vindueskarm, når du kommer fra loungen og ind i kantinen.
 
  • Der er opstillet printere på alle fire etager. Der er udarbejdet vejledning til installation af printerne. Når disse er installeret på din computer, får du en firecifret kode, som du kan bruge til at printe på alle printere.
  • Hvis der er problemer med printerne eller hvis du har brug for hjælp til installationen, så kontakt Maja.
  • Der er gæstenetværk i hele huset. Det hedder ’Laederstraede20’ og har koden ’klimakamp’. Alle organisationer har derudover eget netværk i ’eget’ område.
  • Hvis der er problemer med netværket, kan du kontakte KIMOs helpdesk på 70 26 00 72 (tryk 1 for support), mandag-torsdag kl. 8.00-17.00 og fredag kl. 8.00-16.30. Der er udarbejdet en infofolder fra KIMO om deres support.
  • Bemærk at dette kun omfatter netværket, da hver organisation i huset selv står for deres interne IT drift, køb af computere o.s.v.